powered by RED BUTTON
Když se mě lidé ptají, kdo plánuje a staví město, často odpovídám: "Vy". Každé vaše rozhodnutí, které děláte v životě, má nějaký prostorový dopad. Ráno když vstanete z postele, chcete se umýt, dát si čerstvé ovoce, trochu si zaběhat, vyrazit do práce. Za tím vším je složitá infrastruktura města, spousta potrubí…
Dokázali byste několika větami nezaměnitelně popsat své nejbližší? Oceňujete dostatečně jejich jedinečnost? Uměli byste několika větami charakterizovat sami sebe? Pokud si neuvědomujete, v čem jste zajímaví a jiní, můžete být vůbec sebe-vědomí? Jak budete při (sebe)popisu vlastně postupovat?
Je ekonomika stroj nebo organismus? Otázka sama vyvolává silná témata: adaptace, vývoj a evoluce, sebeprodukce (autopoiesis), učení se, přizpůsobivost k prostředí, akcelerace míry změny, svobodný vs. volný trh, přirozené vs. umělé systémy, regulace vs. intervence, role státu a centrálních bank, význam podnikání, atp.
Jiří Ježek je v současnosti jedním z nejúspěšnějších hendikepovaných sportovců světa. Šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa je současně nejúspěšnějším cyklistou paralympijské historie. Díky svým sponzorům se věnuje cyklistice profesionálně. Pravidelně závodí se zdravými cyklisty a v roce 2013 mu byl umožněn start v časovce na slavné…
Poprvé v dějinách žijeme v době takového nadbytku, že se může zdát, že není třeba chránit elementární princip, který ho vytvořil - ETIKU v podobě férové SMĚNY. Bezpracné pravidelné renty občanů v některých státech, přesun lidí z práce do pseudoslužeb nebo rovnou na listinu sociálky jsou cestou do pekla. Narodili jsme se, abychom dávali.
V procesu globalizace se radikálně mění postavení a role náboženství na mezinárodní scéně. Sociologové a politologové hovoří o tom, že postmoderní doba je dobou post-sekulární, opouštějí hypotézu, že náboženství je na ústupu a hovoří o globálním návratu náboženství - v politice a mezinárodních vztazích, v současné filozofii a v rostoucím zájmu o spiritualitu.…
Neurologie stále lépe zjišťuje, jak se učíme a na jakém základě rozhodujeme. Už dávno tak není pravda, že druhým do hlavy nevidíme. Čím dokonaleji známe, jak funguje lidský mozek a čím modernější vyvíjíme zdravotnické přístroje, tím více lze uplatnit to, čemu se dnes říká neuromarketing. Díky neurologii je možné vědět už dopředu, zda nakupující…